Пачуърк училище: Стилове в пачуърка
За мен миналата седмица беше малко по-различна заради многото път в нея. Сред всички прекрасни неща, които събра беше и откриването на Годишната изложба на Пачуърк БГ. В нея видях много различни и много специални пачуърк творби, някои апликирани, някои със събрани кръпки, някои комбинации между двете. А после дълго обяснявах вкъщи коя каква е като стил. Така и така съм закъсняла с поста, днес ще се спра на стиловете. Тази серия постове е донякъде повлияна и от курсовете в ателието, а там те се разискват нашироко, така че мисля сега им е времето и тук.
/куилт наThomas Knauer/
/автор Marion Meyers/
Разнообразието и многоликостта на пачуърка са толкова богати, че е трудно човек да си хареса само една техника или стил.
Пожелавам ви да имате време да ушиете по нещо във всеки стил, който ви харесва!
ПП Повечето снимки са връзка към източниците си и още информация.
Ако урокът ви е харесал и искате да получавате още уроци, абонирайте се за нашия бюлетин.
Стилове в пачуърка
Списъкът не е изчерпателен и няма претенциите да обхване всички стилове, нито да бъде класификатор. Целта му е да даде представа кое какво е в пачуърка и понякога ще става дума за техника, а друг път за стил тъй като често те се преплитат.Tрадиционен пачуърк
Най-често се има предвид изработката - същити кръпки, обточване, капитониране. Но обикновено това означава и използването на блокове /и често традициони блокове/, традиционното градиране в светло, тъмно и много тъмно, sashing, рамки и бордюри на блокове и целия пачуърк. Обикновено функционален пачуърк - изработен за да се използва. Често филиграмно капитониран, понякога капитониран в един дизайн нацяло, понякога на меандри, рядко е некапитониран. Има цели дялове според произхода, времето, вида... Но това са неща интересни най-вече за изследователи и пристрастни към него хора.Модерен пачуърк
Пачуърк насочен към функцията и дизайна едновеременно. Много често модерен поглед към традиционни блокове. Още по-често модерни цветове. Всички нови, благородни гами, изчистени комбинации, подредби с много бяло, сиво, понякога черно, много "фон" /или негативно пространство/, в което блокове и мотиви сякаш плуват, много дюсове и принтове изградени от два цвята, мек и нисък контраст или пък ярки и смели акценти са белези на модерния пачуърк. Капитонирането при него е често много експресивно, наситено и разнообразно. Може да е много изчистен или много детайлен и като изграждане на кръпките и като капитониране, но като цяло и излъчване е най-често лек./куилт наThomas Knauer/
Цял плат
Няма пачуърк. Kапитонирането прави юргана и най-често, то е бижу само по себе си.Апликация
Тук има много много вариации - почистена, със свободни краища, хавайска... общото е изграждането на визията с поставянето на парчета върху фона и наслагването им. Както се вижда, това е разделение на база използваната техника. В стилово отношение може да е напълно традиционен или модернистичен.Арт
Често е много детайлен. Понякога - много изчистен. Може да е колаж от текстил или да съдържа много апликации, бродерии маниста, шнурове, ленти, 3D детайли... границите са много размити и почти безкрайни. Най-често има композиция, център, идея, често реалистичен като стил, но не винагиЛуд
Crazy стилът е почти безредно редуване на кръпки. Редът е рядко очевиден, но е изключение да липсва. Най-често е вариазия на блок с много бродерии и украси по тегелите. Това е много автентичен стил, които исторически е имал много важна роля. Събирал е остатъците от скъпи и красиви платове /рокли, завеси, наметки, дантели, кадифе, коприна и т.н/ и с много часове съшиване и бродерия е удължавал живота им в прекрасни нови изделия.Витраж
Най-често апликации изграждат този интересен ефект, на витражно стъкло. Изобразяваните обекти са представяни стилизирано като части на витраж, разделени с тънки черни ивици.Парцален
Резервите при шева на кръпките не се крият. Напротив - те остават от лицевата страна като пухкави техни разделители.Лентов
За изработката му се използват много ленти. Платовете се режат първо на ленти, а по-нататъшното им нарязване е предшествано отсъшиването на лентите една за друга.Трапунто
Обемните ефекти в този стил, който по същество е техника, се дължат на допълнително уплътняване на пълнежа на юргана или капитонираното изделие в определени места. Класически пример е прошиването на линии, изобразяващи въжета или букви, които се потплатяват допълнително за да се добави обем към тях./автор Marion Meyers/
Събиране на кръпките с хартия
Голямата детайлност и точност при този тип изработка се дължат на следването на предварително начертан или отпечатан шаблон. Платовете се подреждат от едната страна и се шият от другата по предварително определен план от центъра към краищата. Първо се зашиват два плата за две полета на желания дизайн, после се разглаждат, добавя се следващ плат за следващата кръпка, разглажда се и така се изгражда целият дизайн.Медалиони
Един централен блок се заобикаля от поредица бордюри съставени от кръпки или блокове. Предлага голямо разнобразие и автентичност заедно с майсторство /заради натрупването на грешки/.Разнообразието и многоликостта на пачуърка са толкова богати, че е трудно човек да си хареса само една техника или стил.
Пожелавам ви да имате време да ушиете по нещо във всеки стил, който ви харесва!
ПП Повечето снимки са връзка към източниците си и още информация.
Ако урокът ви е харесал и искате да получавате още уроци, абонирайте се за нашия бюлетин.
Много хубава статия и полезна! благодаря за информацията, макар напоследък да съм го занемарила, пачуъркът е от любимите ми хобита!!!! Ще се възползвам, някой ден!!!
ОтговорИзтриване